הרצאה לרשתות החברתיות כוללת תכנים המועברים בסגנון מידע מסחרי, בעיקר בווידאו, ובדרך כלל באורך של בין 30 שניות ל-2 דקות. הרצאות ידועות גם כ"חסויות" ו"קידום מכירות" אם הן משולמות על ידי הפלטפורמה שבה הן מתפרסמות, כמו יוטיוב או פייסבוק.בחלק זה נדון במה הופך הרצאה למצליחה ברשתות חברתיות, על היתרונות של שימוש באסטרטגיית הרצאה עבור המותג שלכם וכיצד לייצר אחת ביעילות.
על החשיבות של הרצאה לרשתות החברתיות
כנסים במדיה חברתית מתקיימים במגוון פורמטים ברחבי העולם, ולרוב מתקיימים באוניברסיטאות. רוב ההרצאות הללו נוצרות באולמות הרצאות ומשודרות לקהל באינטרנט.
ההרצאות באוניברסיטאןת בארצות הברית למשל שודרו בשידור חי ב-Facebook Live מאולם הרצאות, כאשר על פי ההערכות 500 סטודנטים צפו באירוע במחשבים הניידים או במכשירים הניידים שלהם. מה שאפשר להם לצפות בהרצאות מאוחר יותר וכך לא היה חשש שמא הם יפספסו דברים משמעותיים.בשנים האחרונות ניתן לראות כי חברות רבות בוחרות לעשות שימוש בפלטפורמות הרשתות החברתיות על מנת להעביר הרצאות באמצעותן.הרצאה לרשתות חברתיות היא טקסט קצר המסביר לקורא תופעה, מושג או רעיון בצורה תמציתית. ניתן לפרסם הרצאות אלו בקלות במדיה החברתית ולכן הן פופולריות מאוד בקרב משפיענים ועסקים קטנים.
מי קהל היעד של הרצאות ברשתות חברתיות?
אם כן, אם בעבר היה ניתן לראות כי סטודנטים שונים היו קהל היעד,
הרי כיום חברות רבות עושות שימוש בפלטפורמות הנ"ל על מנת להגיע לקהל היעד שלהם.
מכאן, ניתן לקבוע בוודאות כי קהל היעד הוא חברות והעובדים שלהם. מקרה השימוש הראשון של הרצאות במדיה חברתית היה לעזור למותגים להגדיל את הקהל שלהם במדיה החברתית.
הם משמשים כיום על ידי תעשיות אחרות כאסטרטגיה שיווקית.
הרצאות מדיה חברתית נוצרות לרוב על ידי חברות כדי לשתף עם קהילת המדיה החברתית.
אמנם ההנחה היא שרוב התכנים שנמצאים בהרצאות האלה קשורות לשימוש במדיה חברתית, אבל למעשה הם הרבה יותר מגוונים.
להלן רשימה של מונחים שניתן למצוא בכל הרצאה נתונה:
- מדיה חברתית
- שיווק ברשתות חברתיות
- אסטרטגיה ויישום
- יצירת תוכן
- שיטות עבודה מומלצות
- אינסטגרם
- משפיעים
למעשה, מדובר על מונחים חשובים ביותר אשר מסייעים למרצים להסביר לאנשים השומעים את ההרצאה כיצד לעשות שימוש ברשתות החברתיות לטובת פרסום של מותג כזה או אחר.
אין ספק כי שימושים במונחים הנ"ל יכול להוביל ליצירת קמפיין מוצלח ביותר.
כיצד ניתן למצוא מרצים לרשתות חברתיות?
בשנים האחרונות מדובר על כלי פופולרי ביותר ולכן רבים מהמרצים עושים בו שימוש.
היום ניתן למצוא מרצים רבים המעבירים הרצאות ברשתות החברתיות והחוכמה היא לדעת כיצד לבחור אותם. הנה מספר פרמטרים חשובים לבחירה:
ניסיון: חשוב ביותר לבחור מרצים לפי הניסיון שלהם. מרצים בעלי ניסיון רב יהיו מנוסים יותר וכך ההרצאה תתקיים על הצד הטוב ביותר.
ידע רב: זאת ועוד, חשוב ביותר להביא בחשבון את עניין הידע של המרצים. יש לוודא שיש להם ידע רב בתחום.
יכולת דיבור: זאת ועוד, חשוב ביותר לוודא כי למרצים יש יכולת דיבור סוחפת והם יכולים לסחוף את הקהל.
מוזמנים לבקש המלצות
על מנת למצוא מרצים איכותיים, אפשר לבקש המלצות של אחרים. כאשר תבקשו המלצות של אחרים,
כך תהיה לכם האפשרות לבחון את ההיצע ולדעת בדיוק מי הם המרצים הטובים ביותר.
רגע לפני סיום
אין ספק כי הרשתות החברתיות הפכו לכלי פופולרי במיוחד ולכן רבים מחפשים אחר מרצים מרתקים אשר ניתן לשמוע הרצאות שלהם ברשתות החברתיות.